2012. november 1., csütörtök

Céklás diós sütemény /paleo, gluténmentes



Hozzávalók:

4 tojás sárgája
5 evőkanál méz
2 evőkanál olaj
40 dkg cékla
10 dkg darált dió
10 dkg finomszemcsés zabpehely (lisztérzékenyeknek gluténmentes, vagy dió)
1 csomag (12 g) sütőpor
2 evőkanál kakaópor
10 dkg mazsola
4 tojás fehérje
2 evőkanálnyi xylit

Máz:

3 evőkanál kakaópor
3 evőkanál xylit
3 evőkanál víz
5 dkg vaj

Elkészítés:

A céklát puhára főzzük, kihűtjük, meghámozzuk, és almareszelőn lereszeljük.

A tojások fehérjét habosra verjük a két evőkanálnyi édesítőszerrel.
A tojások sárgáját a mézzel habosra keverjük, majd belecsorgatjuk állandó keveréssel az olajat. Hozzáadjuk a céklát, az előzőleg egymással elkevert többi száraz adalékot, a mazsolát, majd kikeverjük a masszát.
Végül óvatosan beleforgatjuk a fehérje kemény habját.

Közepes méretű, sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, és előmelegített, közepes hőmérsékletű 180 °C –os sütőben sütjük ki kb. 50-60 perc alatt, sütőtől függően.

Kihűlés után csokimázzal vonjuk be.
A mázhoz kis lángon kevergetve összeolvasztjuk a kakaót a cukorral és vízzel (ha túl sűrű, adhatunk hozzá még egy kis vizet).
Amikor egynemű masszát kapunk, levesszük a tűzről, és egyenletesen elkeverjük benne a vajat.

A sütemény édesítése ízlés szerinti lehet!
Ha valaki nem paleos változatot szeretne, nyugodtan édesítheti nádcukorral ugyanolyan arányban. 
Amennyiben gluténmentes zabpelyhet használunk, a recept beleillik a lisztérzékenyek diétájába.


A céklát lehet botmixerrel is pépesíteni. 
Nekünk nagyon ízlett, olyan volt, mintha meggyes lett volna a tésztája, nem lehetett észrevenni, hogy cékla van benne.

A recept, amelyet módosítottam, „Répás diós” néven találtam!

2 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Nagyon finom lehet! Én is szoktam céklás sütit sütni, bár abban van egy kevés liszt is... De tényleg nem a céklaízt lehet érezni rajta.

mariam írta...

Szia!
Nagyon finom lett, szaftos, nekünk ízlett. A lisztet szándékosan ki akartam kerülni, ezért variáltam vele, de jól sikerült, örültem, hogy megcsináltam.