2011. április 12., kedd

Lenmagvas paleo „kenyér”



Hozzávalók:

1 bögre = 2.5 dl

½ bögre lenmagliszt (nálam lenmagpehely)
½ bögre lenmag
½ bögre zabpehelyliszt
½ bögre zabpehely (apró szemű)
½ bögre darált dió
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál só
1.5 dl víz (kb.)
4 tojás

Elkészítés:

A száraz összetevőket elkeverjük az egész tojásokkal, és annyi vizet adunk hozzá, hogy közepesen lágy massza legyen belőle.

Egy gyümölcskenyér formát sütőpapírral kibélelünk, a masszát belesimítjuk, és előmelegített 180 °C – os sütőben 25-30 perc alatt kisütjük. A formában hagyjuk kihűlni.
30x10 cm-es formában kb. 3.5 cm magas lett a kisült tészta.



A recept Paleoihlet oldaláról származik.

A diót nem írja a recept eredetileg, valószínűleg a sót sem. Korábban kézzel írtam ki a receptet, és a felsorolásban nincs só, vagy lefelejtettem, vagy nem.
Nekem így pont jóízű lett.
Vízből kb. fél bögrényit tettem, mivel nagyobbak voltak a tojások, és elég folyékonynak találtam a tészta masszáját.
Kicsit megrepedt sütéskor, de az nem számít.

Finom lett, leginkább magvas reform péksüteményre emlékeztet, ugyanúgy, mint a korábbi társa.
Lekvárral, vagy pástétomokhoz pl. reggelihez vagy hideg vacsorához nagyon illik.

2 megjegyzés:

Ildinyó írta...

Ez nagyon jól hangzik! Ki is fogom próbálni! Nekem csak egész lenmagom van itthon. Ha ledarálom, vagyis őrlöm, az jó lesz vajon hozzá?
És most nézem, ez az előző mákos-köleses süti is nagyon jól hangzik, meg jól is néz ki!!! :)

mariam írta...

Szia Ildinyó! :-)
Szerintem jó hozzá darált lenmag is, hiszen én meg a lenmagpelyhet használtam a liszt helyett, és jó lett.
Finom volt a köleses is. Mindenképpen kell hozzá valami lekvár, mártás, vagy befőtt, mert kicsit száraz lett nélküle.